۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان خبر داد:

اهدای ۲۲۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی گلپایگان

اهدای ۲۲۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی گلپایگان

گلپایگان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان گفت: در جشنواره‌ بهار کتاب و بهار دانایی دو هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه‌های سطح شهرستان گلپایگان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا احمدی ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گلپایگان اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری کرونا تمام کتابخانه‌های شهرستان تا اواخر خرداد تعطیل شد و با بازگشایی نیز بیشترین فعالیت‌های فرهنگی از قبیل مسابقات کتابخوانی و نقد و معرفی کتاب در فضای مجازی شکل گرفته است.

پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌های سه شهر شهرستان به نهاد کتابخانه‌های گلپایگان

وی با بیان اینکه سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه از سوی شهرداری‌های شهر گلپایگان و گوگد و گلشهر به اداره کتابخانه عمومی گلپایگان پرداخت شد، گفت: کتابخانه‌ها منابع مالی ندارند و با پیگیری‌ها امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ۲۴۵ میلیون تومان تخصیص داده شد که اگر ۵۰ درصد نیز جذب شود قابل توجه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه هر سه ماه از تهران تنها یک کارتن کتاب ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر با برگزاری جشنواره‌ای با عنوان بهار کتاب و بهار دانایی تاکنون دو هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب جذب کتابخانه‌های سطح شهرستان شد.

با کمبود کتاب کمک درسی مواجه هستیم

وی گفت: مخاطبین کتابخانه‌های عمومی شهرستان دانشجویان و دانش‌آموزان هستند که با وجود کمبود منابع جوابگوی تأمین کتاب کمک درسی ۱۰ هزار دانشجو نیستیم که کمک خیرین کتاب را می‌طلبد.

احمدی در رابطه با خرید کتاب جایگزین مجازات‌های حبس، گفت: طبق توافق نامه دادگستری استان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی ریاست دادگستری گلپایگان نیز به قضات شعبه‌ها دستور داد تا در از برخی پرونده‌های قضائی به جای پرداخت وجه نقد مجازات خرید کتاب صادر کنند که این اقدام در افزایش و توسعه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان مفید است.

کد خبر 5025358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha